در استانبول چه چیز هایی بخریم؟

پایگاه خبری تحلیلی افق تحلیل آنلاین: خرید در سفر چه به شکل سوغات برای عزیزان و چه برای خود یکی از دلپزیر ترین قسمت های سفر است. اگر قصد سفری...

پایگاه خبری تحلیلی افق تحلیل آنلاین:

خرید در سفر چه به شکل سوغات برای عزیزان و چه برای خود یکی از دلپزیر ترین قسمت های سفر است. اگر قصد سفری ارزان به استانبول را دارید و  بلیط هواپیما استانبول را تهیه کردید و می خواهید قبل از رفتن لیستی بلند بالا از کالاهایی که فقط در استانبول نظیر آنها پیدا می شود تهیه کنید، این مطلب برای شماست. در ادامه به سوال هایی مانند بهترین مراکز خرید استانبول کدامند؟ و در استانبول چه چیز هایی بخریم؟ پاسخ خواهیم داد.

بهترین مراکز خرید استانبول

استانبول آنقدر بزرگ است که دو قاره را به هم متصل کرده است. این شهر بزرگ و تجاری پر از مراکز خرید و پاساژهای مدرن و همچنین بازارهای سنتی است. بهترین مراکز خرید استانبول عبارت اند از: بازار بزرگ استانبول (گرند بازار)، مرکز خرید فروم استانبول، اوت لت سنتر اولیویوم استانبول، مرکز خرید کانیون مال، مرکز خرید آکمرکز، مرکز خرید مارمارا پارک، مرکز خرید زورلو سنتر، مرکز خرید کاپیتول، مرکز خرید آکاسیا، مرکز خرید واتر گاردن، مرکز خرید پالادیوم، مرکز خرید آکوا فلوریا، مرکز خرید ایستینیه پارک، مرکز خرید ویالند، مرکز خرید کاپاسیتی و مرکز خرید جواهیر.

 

از استانبول چی بخریم؟

حالا که بازارهای استانبول را می شناسیم به سراغ لوازمی می رویم که در این بازارها فقط نمونه آن پیدا می شود و سوغات استانبول به شمار می رود

لباس ترک

ترکیه با پنبه مرغوب و نیرو کار ارزان قیمت محل خوبی برای برند های بزرگ لباس دنیا است. در این شهر و در پاساژ های آن برند هایی همچون ماوی، کوتون، ال سی وایکیکی، زارا، واکو و… مراکز بزرگی برای خرید لباس با قیمت های مناسب را فراهم کرده اند.

کیج های محلی ترک

کیج های ترکی نوعی اشیاء مانند سنگ های زینتی هستند که مخصوص ترکیه اند. این کیج ها می تواند سوغات ارزان و خوبی برای عزیزان هنر دوست شما باشد.

چرم ترک

یکی از مرغوب ترین چرم های جهان را چرم های ترک تشکیل می دهند. خرید لباس چرم یک خرید لاکچری به حساب می آید. کشور ترکیه با صده ها تجربه در تولیدات چرم قیمت مناسب تری نسبت به بقیه کشور های اروپایی را دارد. در بازار های گوناگون لباس های چرمی با برند های ترکی مانند دریمود، دسا و ماتراش را می توانید پیدا کنید و برای خود و عزیزانتان بخرید.

ادویه های ترکی

یکی از سوغات های استانبول ادویه است. در این شهر بازار هایی مخصوص فروش ادویه جات وجود دارد. ادویه هایی مانند پول بیبر، نعنا فلفلی، آویشن، ادویه مخلوط، سماق و ادویه کوفته از محبوب ترین ادویه های استانبول هستند. فروشنده های ادویه آنها را در ظروف مسی شکیل و زیبا بسته بندی می کنند و یک سوغات جذاب برای خرید از استانبول است.

 

قالیچه و گلیم های استانبولی

یکی دیگر از اقلامی که فقط در ترکیه پیدا می کنید گلیم های ترکی است . این فرش ها و گلیم ها که طرح ها و نقوش رنگارنگ و زیبایی را دارند آناتولی نامیده می شوند. آناتولی ها که از مرغوب ترین و منحصر به فرد ترین سوغات های استانبول به شمار می روند در بازار بزرگ استانبول در طرح ها و ابعاد متفاوت به فروش می رسند.

سنگ های چشم زخم

بسیاری از مردم به چشم و نظر اعتقاد دارند. مردم استانبول خود بسیار به چشم زخم معتقد اند و از همین روی در بازار های مختلف این شهر غرفه های زیادی به فروش این کالا مشغول اند. سنگ چشم زخم که یک شیشه است که در وسط آن چشم طراحی شده یکی از محبوب ترین سوغات استانبول است.

قهوه ترک

اگر علاقه به قهوه داشته باشید بعید است در منو کافه چشمتان به قهوه ترک نخورده باشد. لذت خوردن قهوه در استانبول یکی از جذابیت های سفر به این شهر زیبا است. در هنگام بازگشت می توانید مقداری قهوه ترک برای خود به یادگار از این شهر بیاورید تا استانبول را به خانه ببرید.

عتیقه های آنتیک

اگر دلباخته اشیاء قدیمی و آنتیک هستید استانبول بهشت شما است. حتما در بازار های مختلف این شهر چشمتان به این آنتیک فروشی ها می خورد. در این مغازه ها از دوران عثمانی تا جنگ جهانی وسایل قدیمی پیدا می شود و می تواند یک خرید به یاد ماندنی برایتان شود.

سازهای سنتی ترکی

کشور ترکیه با تاریخ و فرهنگ غنی سازهای سنتی زیادی دارد. تنبک، فلوت، دیوان، باغلاما و… از سازهای سنتی این کشور هستند. خرید این سازها حتی اگر آشنا به نواختن آن نباشید می تواند دکور خانه شما را زیبا کند و یادگاری تا سالیان دراز از سفر به استانبول باشد.

ظرف های سرامیکی

اگر از جاذبه هایی مانند مساجد با کاشی کاری های زیبا و یا پنجره های ارسی لذت می برید خرید در مغازه هایی که ظروف سرامیکی دارند برای شما خوشایند است. یکی از معروف ترین سوغات های استانبول ظروف پر نقش و نگار سرامیکی است. مغازه داران برای اطمینان از سالم رسیدن خرید شما خودشان این وسایل را برایتان بسته بندی و به محل اقامتتان ارسال می کنند.

 

شیرینی های ترکی

یکی از لذیذ ترین قسمت سفر به استانبول خوردن باقلواهای داغ و پر مغز این شهر است. اما بیشتر مردم این شیرینی ها را در قالب های کوچک تر و برای سوغات تهیه می کنند. شیرینی هایی که در بازار های استانبول پیدا می کنید عبارت اند از: باقلوا استانبولی، شکر پاره ، قرابیه ، شیرینی کادایف، روانی، لوکوم، آشوره ، لوکما.

چای ترکی

شاید چای ترک به اندازه قهوه معروف نباشد اما از گذشته چای ترکی معروف و محبوب بوده است. با قدم زدن در سلطان بازار مست عطر چای ترکی می شوید در این بازار ابتدا می توانید چای دم کرده را تست کنید و از همان نوع خرید نمایید.

منسوجات از فروشگاه تولو

یکی از معروف ترین فروشگاه های استانبول فروشگاه تولو است. در این فروشگاه منسوجات متفاوتی مانند: لحاف، رو تختی، پارچه های گل دار و… دارد. اگر عاشق رنگ های مختلف هستید و دوست دارید کالایی خاص برای دکور منزل بیاورید سری به این فروشگاه بزنید و در دنیای رنگ هایش غرق شوید.

فانوس های ترکی

اگر به تزئینات خانه علاقه مند هستید فانوس های ترکی خرید خوبی برای شما است. این فانوس ها که از جنس سرامیک است مانند ظروف سرامیکی پر از طرح و رنگ است. فانوس ها در ابعاد متفاوت در بازار بزرگ استانبول یافت می شود.

جمع بندی

در این مطلب سعی داشتیم تا با خرید کالا در استانبول آشنا شویم. مراکز خرید استانبول زیبا ترین و مجهز ترین مراکزی هستند که تا کنون دیده اید. اگر هنوز موفق به خرید بلیط هواپیما استانبول نشده اید وبسایت پته با به روز ترین خدمات آماده رزرو بلیط شما است.

 

 

گزارش
«افق تحلیل» گزارش می‌دهد: