گران شدن مترو تهران ، اتوبوس و تاکسی از شنبه + نرخ جدید

مدت مطالعه:1 دقیقه زمان و جزئیات افزایش قیمت مترو تهران و تاکسی و اتوبوس رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شهر تهران از افزایش ۱۶ تا ۴۵ درصدی کرایه‌های مترو...

مدت مطالعه:1 دقیقه

زمان و جزئیات افزایش قیمت مترو تهران و تاکسی و اتوبوس

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شهر تهران از افزایش ۱۶ تا ۴۵ درصدی کرایه‌های مترو تهران ، اتوبوس و تاکسی‌ها از شنبه خبر داد.
به نقل از باشگاه خبرنگاران، جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران، در مورد نرخ جدید کرایه وسایل حمل ونقل عمومی در پایتخت گفت: شورای شهر تهران سال گذشته نرخ گذاری کرایه وسایل حمل ونقل عمومی اعم از تاکسی، مترو و اتوبوس برای امسال را به تصویب رساند و نمایندگان مردم سعی کردند با توجه به شرایط اقتصادی و افزایش قیمت‌ها، افزایش قیمت در حوزه مترو و اتوبوس را به دلیل اینکه متعلق به شهرداری تهران است و یارانه دریافت می‌کنند را حداقلی در نظر بگیرند؛ اما در مورد اتوبوس‌های بخش خصوصی و تاکسی‌ها باید بگونه‌ای نرخ گذاری انجام می‌شد که راننده تاکسی و بخش خصوصی در اتوبوسرانی متضرر نشوند.

وی با بیان اینکه با توجه به این سیاست کلی نرخ ورودیه در مترو تهران تنها ۱۶ درصد افزایش پیدا کرد؛ بگونه‌ای که این درصد افزایش به دلیل آنکه با نرخ تورم فاصله زیاد دارد به نفع مسافران خواهد بود، ادامه داد: بر این اساس تا سقف ۳۰ کیلومتر نرخ محاسبه می‌شود و اگر از ۳۰ کیلومتر بیشتر تردد کند، نرخ محاسبه نمی‌شود. پس نرخ بلیت تک سفر که فعلا ۳۳۰۰ تومان است، برای سال۱۴۰۳ حداکثر مبلغ ۴۳۰۰ تومان خواهد شد و در مورد خطوط حومه برای پرند و هشتگرد نیز افزایش ۳۰ درصدی نرخ را در نظر گرفتیم.

شرکت راه آهن شهری تهران، حومه و مجموعه قطارهای شهری تهران را متروی تهران می‌نامند. متروی تهران در هفت خط اصلی فعالیت می کند، که پنج خط به صورت کاملا درون شهری می باشد، خط ۵ آن برون شهری بین تهران، کرج و هشتگرد و خط ۱ هم برون شهری و هم درون شهری بین تهران و فرودگاه امام خمینی است. مترو تهران دارای ۲۱۷ قطار فعال برابر ۱۵۱۴ واگن فعال است.

گزارش
«افق تحلیل» گزارش می‌دهد: