لاوروف: ایران خواهان تشدید تنش نیست

پایگاه خبری تحلیلی افق تحلیل آنلاین: وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه‌ای بر عدم تملک هیچگونه تسلیحات هسته‌ای توسط ایران تاکید و عنوان کرد که تهدیدات ادعایی که به ایران...

پایگاه خبری تحلیلی افق تحلیل آنلاین:

وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه‌ای بر عدم تملک هیچگونه تسلیحات هسته‌ای توسط ایران تاکید و عنوان کرد که تهدیدات ادعایی که به ایران نسبت داده می‌شوند به قصد منحرف کردن توجهات از جنگ غزه مطرح می‌شوند.

«سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با چند شبکه رادیویی روس گفت: ایران سلاح هسته‌ای ندارد و این موضوع توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مورد تایید قرار گرفته است.

وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با شبکه ‌های رادیویی روسی اسپوتنیک، کومسولسکایا پراودا و گووریت موسکوا در اظهارنظر درباره گزارش‌ها درباره اینکه ایران ممکن است در سیاستهای هسته‌ای خود با توجه به تهدیدات رژیم صهیونیستی تجدید نظر کند، خاطرنشان کرد: انگیزه این گزارشها منحرف کردن توجهات از عملیات اسرائیل در نوار غزه با تهدید نشان دادن تهران است.

وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد: «آنها می‌خواهند در کنار ادعاهای دیگر تهدید ادعایی استفاده از تسلیحات هسته‌ای را به ایران نسبت دهند؛ تسلیحاتی که ایران در اختیار نداشته و این موضوع توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تایید شده است. ایران در میان طرف‌های معاهده ان.پی.تی یکی از شفاف‌ترین کشورها به حساب می‌آید. ایران نیازی به این کار بعد از پاسخ دادن به یک حمله غیرقابل قبول به کنسولگری خود ندارد.»

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد یکشنبه گذشته از پاسخ نیروی هوا فضای سپاه به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران در دمشق خبر داد و اعلام کرد ایران ده‌ها فروند موشک و پهپاد را به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی شلیک کرده است. این حمله در واکنش به حمله ۱۳ فروردین ارتش اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه صورت گرفت که به شهادت هفت تن از مستشاران نظامی ایران منجر شده بود.

لاوروف هم‌چنین تاکید کرد روسیه به صراحت به مقامات تل‌آویو گفته که «ایران خواهان تشدید تنش نیست.»

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزیرخارجه روسیه گفت: «تماس‌های تلفنی بین رهبری روسیه و ایران و نمایندگان ما و اسرائیلی‌ها انجام شده است. ما در این گفتگوها به صراحت به اسرائیل گفتیم که ایران خواهان تشدید تنش نیست.»

 

گزارش