بازی آذر منصوری در زمین اسرائیل/ افراطی‌های اصلاحات و نهضت آزادی علیه ایران

پایگاه خبری تحلیلی افق تحلیل آنلاین: گروه سیاست افق تحلیل‌آنلاین: به محض آنکه سید محمد خاتمی در بیانیه‌ای از حمله جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونیستی دفاع کرد، طیف رادیکال...

پایگاه خبری تحلیلی افق تحلیل آنلاین:

گروه سیاست افق تحلیل‌آنلاین: به محض آنکه سید محمد خاتمی در بیانیه‌ای از حمله جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونیستی دفاع کرد، طیف رادیکال گفت‌وگوی تلفنی چندی پیش آذر منصوری با مهدی کروبی را منتشر کردند؛ با این تیتر: «جمهوری اسلامی که امروز می‌بینیم با آنچه مورد نظر امام بود، نه جمهوری است و نه اسلامی». چنین تحرکاتی به نظر قدری برنامه‌ریزی‌شده می‌آید. بعد از آنکه خاتمی در بیانیه اخیرش نوشته است که «این اقدام پاسخی بود به حمله تجاوزکارانه رژیم اشغالگر به کنسولگری ایران که منجر به شهادت سرداران رشید سپاه و تنی چند از هموطنان ما شده بود» برخی عناصر رادیکال به نقل از مهدی کروبی آن در جهت تخریب جمهوری اسلامی برآمدند که به نظر می‌رسد ردپای خود آذر منصوری در این ماجرا دیده می‌شود زیرا گفت‌وگوی تلفنی او با کروبی حالا و با چندین روز تأخیر و آن هم در شرایطی که کشور نیاز به وحدت دارد، منتشر می‌شود.

نکته قابل توجه آن است که طیف رادیکال اصلاحات همگرایی کاملی با نهضت آزادی برقرار کرده است. مشخصا می‌بینیم بعد از حمله ایران به اسرائیل محمد توسلی دبیرکل این تشکیلات سیاسی می‌نویسد: «پاسخ ایران به تجاووز نظامی اسرائیل در راستای بازدارندگی و اقتدار ملی قابل درک است اما راهبرد پایدار در راستای منافع ملی برای پیشگیری و مقابله با تجاورزهای دولت اسرائیل، تغییر اولویت‌های سیاست خارجی کشور در منطقه، تأمین حقوق اساسی ملت، همبستگی و وفاق ملی و اولویت تدابیر دیپلماتیک است».

همان‌طور که در گذشته هم گفته بودیم طیف رادیکال اصلاحات دقیقا همگان با تشکیلات اپوزیسیون نهضت آزادی حرکت می‌کند و برای این دو هیچگونه منافع ملی کشور و نظام دارای اهمیت نیست و حتی در شرایطی که همه آحاد ملت و همه نیروهای سیاسی از حمله ایران به اسرائیل تقدیر می‌کنند، اینها می‌خواهند ولو با بازی‌کردن در زمین اسرائیل به تخریب جمهوری اسلامی بپردازند.

به نظر می‌رسد تکلیف با طیف رادیکال اصلاحات روشن است؛ آنها می‌خواهند علیه جمهوری اسلامی باشند. با این شرایط این اصلاح‌طلبان واقعی هستند که باید تکلیف خود را روشن کنند و هرچه سریع‌تر از اپوزیسیون‌های داخلی اعلام برائت کنند که اگر چنین نکنند باید در پیشگاه نظام و مردم پاسخگو باشند که چرا با اپوزیسیون‌های ضدنظام در جبهه اصلاحات دور یک میز می‌نشینید؟ حتما اگر انشعابی بزرگ در جبهه اصلاحات رخ ندهد و اصلاح‌طلبان راه خود را از افراطی‌ها جدا نکنند، به آتش آنها خواهند سوخت.

گزارش
«افق تحلیل» گزارش می‌دهد: