اسرائیل بر طبل جنگ کوبید | هشدارها بی نتیجه ماند

پایگاه خبری تحلیلی افق تحلیل آنلاین: رسانه‌های عبری گزارش دادند ارتش رژیم صهیونیستی در حال ایجاد منطقه‌ای برای بیش از یک میلیون آواره فلسطینی برای گسترش جنگ خود در شهر...

پایگاه خبری تحلیلی افق تحلیل آنلاین:

رسانه‌های عبری گزارش دادند ارتش رژیم صهیونیستی در حال ایجاد منطقه‌ای برای بیش از یک میلیون آواره فلسطینی برای گسترش جنگ خود در شهر رفح، واقع در جنوب غزه است.

رادیو «کان ریشت بت» وابسته به سازمان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی اعلام کرد این رژیم «منطقه انسانی» را در نوار غزه در چارچوب آمادگی‌های خود برای عملیات نظامی در شهر رفح ایجاد خواهد داد. این منطقه ممکن است برای یک میلیون آواره فلسطینی گسترش یابد.

براساس ادعای رسانه‌های صهیونیست، پنج بیمارستان میدانی در این منطقه ایجاد شده است. هنوز ماهیت و حجم عملیات رژیم اشغالگر در رفح مشخص نشده است چرا که عملا جنگ نسل‌کشی در این شهر از طریق بمباران روزانه این منطقه و جنایت‌های رژیم اشغالگر ادامه دارد.

مقاومت اسلامی لبنان صبح امروز -دوشنبه-از هدف قرار دادن محل استقرار نیروهای اشغالگر در اطراف پایگاه «الضهیره» خبر داد.

این رژیم یکشنبه ۲ منزل را در شهر رفح بمباران کرد که منجر به شهادت ۲۴ فلسطینی از جمله ۱۶ کودک و ۶ زن شد.

رژیم صهیونیستی در حالی برای حمله زمینی به رفح آماده می‌شود که طرف‌های بین‌المللی و منطقه‌ای بارها نسبت به عواقب حمله به این شهر هشدار داده‌اند. اوایل جنگ غزه این رژیم مردم شمال غزه را مجبور کرد به سمت جنوب بروند و بعد مناطق جنوب را هم هدف قرار داد و اکنون برای عملیات زمینی در رفح آماده می‌شود. بیش از یک میلیون آواره در این شهر هستند که حمله زمینی منجر به کشتار آن‌ها و ایجاد فاجعه بزرگی خواهد شد.

این رژیم با ایجاد منطقه‌ای تحت عنوان «منطقه انسانی» می‌خواهد از موج حملات و انتقادات علیه خود درخصوص حمله به رفح بکاهد.

حزب‌الله لبنان اعلام کرد که یک پهپاد اسرائیلی را بر فراز منطقه العیشیه در جنوب این کشور سرنگون کرده است.

روزنامه هاآرتص نیز گزارش داد رژیم صهیونیستی در هفته اخیر مقدماتی را قبل از عملیات نظامی احتمالی در شهر رفح انجام داده است و هنوز حجم عملیات نظامی در رفح مشخص نیست. ارتش رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر ۲ گردان ذخیره را آماده کرده است تا جای نیروهای موجود در منطقه‌ای را بگیرند که نوار غزه را به ۲ قسمت شمال و جنوب تقسیم می‌کند.

این روزنامه نوشت: تحرکات طرف مصری در منطقه مرزی نشان می‌دهد که مصری‌ها پیش‌بینی می‌کنند اسرائیل قصد دارد به‌زودی عملیات نظامی در رفح را آغاز کند.

سایت ای‌بی‌سی نیوز ۱۸ آوریل به نقل از یک منبع صهیونیست گزارش داد که رژیم صهیونیستی مقدمه‌چینی‌ها برای خارج کردن حدود یک میلیون غیرنظامی از رفح قبل از حمله زمینی به این شهر را تا حد زیادی انجام داده است. این مقدمه‌چینی‌ها بیش از یک ماه است که در حال انجام است و شامل اقداماتی از جمله ترمیم لوله‌های آب و نصب هزاران چادر برای آوارگان است.