بی توجهی نتانیاهو به درخواست 2 عضو کابینه جنگ اسرائیل

پایگاه خبری تحلیلی افق تحلیل آنلاین: یک کانال عبری زبان فاش کرد ۲ عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی بارها درخواست برگزاری جلسه این کابینه برای بررسی پرونده تبادل اسرا با...

پایگاه خبری تحلیلی افق تحلیل آنلاین:

یک کانال عبری زبان فاش کرد ۲ عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی بارها درخواست برگزاری جلسه این کابینه برای بررسی پرونده تبادل اسرا با حماس را دادند، اما دفتر نتانیاهو پاسخی به درخواستشان نداد.

کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد: بیش از یک هفته است که کابینه جنگ پرونده اسرا را بررسی نکرده است و این درحالی است که پاسخ جدید حماس به دست آن‌ها رسیده است. آخرین باری که کابینه جنگ نشستی را برگزار کرد یکشنبه گذشته بود که نشست درباره بررسی پاسخ به حمله اخیر ایران بود و به موضوع تبادل اسرا پرداخته نشد.

این کانال افزود: بنی گانتس و گادی آیزنکوت، ۲ عضو کابینه جنگ طی هفته گذشته بارها از دفتر نخست وزیر خواستند جلسه‌ای در کابینه جنگ برای بررسی پرونده تبادل اسرا برگزار شود اما دفتر بنیامین نتانیاهو پاسخی نداد.

نخست وزیر اسرائیل به خبر تحریم یک گردان از ارتش اسرائیل توسط آمریکا واکنش نشان داد.

این کانال گزارش داد: براساس پیش‌بینی‌ها و بعد از درخواست‌های متعدد، نتانیاهو شامگاه امروز(یکشنبه) نشست کابینه جنگ را برگزار خواهد کرد. تیم مذاکره کننده اسرائیلی نیز نشست‌هایی درباره این موضوع برگزار می‌کنند.

شنبه گذشته جنبش حماس پاسخ خود را درباره پیشنهاد تبادل اسرا و آتش‌بس به مصر و قطر ارائه کرد.

کابینه نتانیاهو برای تأمین هزینه جنگ افزایش مالیات را در دستور کار خود قرار داد

جنبش حماس مجددا بر پایبندی خود به خواسته‌هایش درباره آتش‌بس دائم، عقب نشینی کامل ارتش رژیم صهیونیستی از غزه، بازگشت آوارگان به مناطقشان و ورود کمک‌های بشردوستانه و بازسازی غزه تأکید کرد.

حماس همچنین بر آمادگی خود برای یک معامله تبادل جدی و واقعی تأکید کرد.

این در حالی است که دفتر نتانیاهو اعلام کرد حماس پاسخ منفی به کلیات طرح آتش‌بس داده است و مدعی شد که حماس به دنبال آتش‌بس و معامله تبادل اسرا نیست.

مذاکرات برای تبادل اسرا و آتش‌بس میان حماس و رژیم صهیونیستی به دلیل کارشکنی‌های رژیم اشغالگر و مخالفت این رژیم با شروط حماس بی‌نتیجه مانده است.

همچنین منابع گزارش دادند جزئیات منتشر شده از آخرین دور از مذاکرات آتش‌بس در نوار غزه که در قاهره برگزار شد، حاکی از آن است که حماس توافق پیشنهادی آمریکا و مصر را که در برگیرنده مطالبات طرف صهیونیستی بوده است، رد کرده است.

تهدید قطر درباره کناره گیری از میانجیگری میان حماس و رژیم صهیونیستی در پرونده جنگ غزه، بر رایزنی‌ها سایه انداخته است؛ رایزنی‌هایی که طی هفته اخیر مخصوصا پس از تاکید حماس بر مخالفت خود با هرگونه توافقی که شامل شروط این جنبش نباشد، متوقف شده است.