روسیه تانک های آمریکایی آبرامز را منهدم کرد

پایگاه خبری تحلیلی افق تحلیل آنلاین: نیویورک تایمز از قول یکی از مقام‌های ارشد آمریکا نوشت، نیروهای مسلح روسیه پنج تانک از ۳۱ تانک آبرامز آمریکا را که برای اوکراین...

پایگاه خبری تحلیلی افق تحلیل آنلاین:

نیویورک تایمز از قول یکی از مقام‌های ارشد آمریکا نوشت، نیروهای مسلح روسیه پنج تانک از ۳۱ تانک آبرامز آمریکا را که برای اوکراین ارسال شده بود، در دو ماه گذشته منهدم کرده‌اند.

به گفته یکی از مربیان نظامی اتریشی که به نیروهای اوکراینی آموزش می‌دهد، سه تانک آبرامز دیگر که توسط ایالات متحده به اوکراین ارسال شده بود از آغاز سال جاری میلادی نسبتا آسیب دیده‌اند.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در فوریه ۲۰۲۴ رسانه اوکراینی strana.ua گزارش کرد که نیروهای مسلح این کشور از تانک‌های آبرامز برای بیش از یک ماه در مسیر «آودیوکا» استفاده کردند.

در ۶ مارس، یکی از فرماندهان واحدهای نظامی روسیه به اسپوتنیک گفت که نیروهای روسی برای اولین بار یک تانک آبرامز ساخت آمریکا را در مسیر آودیوکا طی نبرد منهدم کردند.

سخنگوی کرملین گفت، مسکو تصمیم بالقوه آمریکا در مصادره اموال روسیه به نفع اوکراین را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت.

اواخر سپتامبر ۲۰۲۳، کاخ سفید تایید کرد که تانک‌های آبرامز وارد اوکراین شده‌اند. در مجموع، دولت ایالات متحده متعهد شد که به کی‌یف ۳۱ تانک آبرامز بدهد.

با این حال، «کایریلو بودانوف»، رئیس سرویس اطلاعات نظامی اوکراین گفته که این تانک‌ها در یک نبرد معمولی تسلیحات ترکیبی در میدان نبرد زیاد عمر نخواهند کرد.