کشف گورهای دسته‌جمعی در این بیمارستان+واکنش سازمان ملل

پایگاه خبری تحلیلی افق تحلیل آنلاین: کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد گفت: از گزارش‌های دال بر وجود گورهای جمعی در بیمارستان «ناصر» در خان‌یونس وحشت‌زده شدیم. «فولکر تورک»...

پایگاه خبری تحلیلی افق تحلیل آنلاین:

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد گفت: از گزارش‌های دال بر وجود گورهای جمعی در بیمارستان «ناصر» در خان‌یونس وحشت‌زده شدیم.

«فولکر تورک» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد امروز سه‌شنبه اظهار کرد: از گزارش‌های دال بر وجود گورهای جمعی در بیمارستان «ناصر» در خان‌یونس وحشت‌زده شدیم. حمله به شهر رفح می‌تواند موجب جنایات شنیع بیشتری شود.

این مسوول سازمان ملل گفت: بیشتر قربانیان حملات اسرائیل علیه غزه در چند روز گذشته زنان و کودکان بودند.

او در ادامه نیز با هشدار درباره نفوذ گسترده به شهر رفح تاکید کرد که این امر می‌تواند به جنایات شنیع بیشتری منجر شود.

گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد حق سلامت جسمی و روحی تاکید کرد که رژیم صهیونیستی به شکلی سیستماتیک برای گرسنگی دادن به ساکنان نوار غزه و محروم کردن آنها از حقوقشان تلاش می‌کند.

خبرنگار الجزیره امروز گزارش داد، با بیرون آورده شدن ۳۵ جسد دیگر، تعداد اجساد کشف شده از گور جمعی شناسایی شده در بیمارستان «ناصر» در خان‌یونس به ۳۱۰ تن افزایش یافت.

پیش از این دستگاه دفاع مدنی فلسطین از کشف سه گور جمعی در داخل این بیمارستان خبر داده و تعداد اجساد داخل آنها را صدها جسد تخمین زد.

برخی منابع نیز از افزایش اجساد کشف شده در گور جمعی موجود در بیمارستان ناصر خبر دادند. به این ترتیب تعداد اجساد کشف شده در این گور به ۳۱۰ مورد رسیده است.