زبان آلمانی یاد بگیرم یا فرانسه؟

پایگاه خبری تحلیلی افق تحلیل آنلاین: امروزه به دلیل افزایش تعاملات در میان کشورهای مختلف، یادگیری زبان‌های خارجی اهمیت بسیار بالایی پیدا کرده است. در شرایط کنونی که اغلب افراد...

پایگاه خبری تحلیلی افق تحلیل آنلاین:

امروزه به دلیل افزایش تعاملات در میان کشورهای مختلف، یادگیری زبان‌های خارجی اهمیت بسیار بالایی پیدا کرده است. در شرایط کنونی که اغلب افراد به زبان انگلیسی مسلط هستند، شما برای ارتقای رزومه خود و بهبود شرایط، می‌توانید برای یادگیری دومین زبان خارجی اقدام کنید. آلمانی و فرانسوی از زبان‌های کاربردی در سطح جهان هستند که گویشوران بسیار زیادی دارند. با استفاده از دوره آنلاین زبان آلمانی و فرانسوی، می‌توانید به این زبان‌ها مسلط شوید. اگر برای انتخاب از میان این دو زبان تردید دارید، توصیه می‌کنیم در ادامه با ما همراه باشید تا به‌صورت کامل به بررسی این موضوع بپردازیم.

زبان فرانسوی و آلمانی در چه کشورهایی صحبت می‌شوند؟

فرانسه، بلژیک، مالی، کامرون، کانادا، چاد، جیبوتی، بروندی، توگو، کنگو، روآندا، سوییس و سنگال از بهترین کشورها برای زندگی و تحصیل هستند. اگر قصد ادامه تحصیل یا به صورت کلی مهاجرت در این کشورها را دارید، باید دوره آنلاین زبان فرانسوی را پشت سر بگذارید. آلمان، اتریش، بلژیک، سوییس و لوکزامبورگ هم این روزها جایگاه فوق‌العاده‌ای در زمینه اقتصاد در سطح جهانی دارند. از این رو یادگیری زبان آلمانی برای بسیاری از افراد که در مشاغل خاصی فعال بوده و یا به دلیل اقتصاد این کشور قصد مهاجرت به آن را دارند، یکی از ملزومات محسوب می‌شود.

نکات مهم در انتخاب زبان آلمانی یا فرانسه

تصمیم‌گیری در این موقعیت می‌تواند تا حد زیادی سخت و دشوار باشد؛ از این رو توصیه می‌کنیم نهایت دقت خود را به کار گرفته و با در نظر داشتن فاکتورهای مهم و موثر، به انتخاب از میان گزینه‌ها بپردازید. به صورت کلی چند فاکتور موثر وجود دارند که می‌توانند انتخاب شما را تغییر دهند.

3

هدف از یادگیری

یکی از مهم‌ترین نکات مهم در انتخاب میان زبان فرانسه و آلمانی، هدف شما از یادگیری زبان خارجی است. بر این اساس توصیه می‌کنیم پیش از اینکه انتخاب نهایی خود را انجام دهید، هدفتان را مشخص کرده و سپس به سراغ مراحل بعدی بروید. اگر قصد مهاجرت به کشور آلمان یا فرانسه را دارید، باید به سراغ یادگیری زبان کشور مقصد بروید. چنانچه قصد شما آشنایی با فرهنگ و هنر باشد، باید به سراغ زبانی بروید که بیشترین علاقه را به پیشینه و فرهنگش دارید. به صورت کلی در نظر داشته باشید که یادگیری زبان همواره به انگیزه بسیار بالایی نیاز دارد. از این رو در ابتدا هدف خود را مشخص کرده و سپس اقدام به انتخاب بکنید.

سختی یا سادگی زبان

در همین ابتدای امر باید بگوییم که فرانسوی و آلمانی هر دو در دسته زبان‌های سخت قرار می‌گیرند که یادگیری آن‌ها برای ما فارسی‌زبانان تا حد زیادی چالش‌برانگیز خواهد بود. سختی در تلفظ و ادای کلمات در آلمانی و فرانسوی کاملا مشهود است. چنانچه به زبان انگلیسی مسلط باشید، یادگیری این زبان‌ها برای شما در روند ساده‌تری طی می‌شود. بر اساس تجربیات موجود، می‌توانیم ادعا کنیم که با صرف وقت بیشتر، زبان آلمانی به مرور زمان برای شما ساده و قابل درک شده، در حالی که زبان فرانسه هرچه پیش بروید پیچیدگی‌های بیشتری از خود نشان می‌دهد.

کاربرد زبان آلمانی و فرانسوی

یکی دیگر از فاکتورهای موثری که در زمان انتخاب زبان باید در نظر داشته باشید، کاربرد و استفاده از آن است. اگر به دنبال زبانی هستید که یاد گرفته و بتوانید در مسافرت به کشورهای مختلف در سطح جهان از آن استفاده کنید، فرانسوی می‌تواند گزینه خوبی باشد. امپراتوری فرانسه در طول قرن‌های گذشته، مستعمرات متعددی داشته که این موضوع باعث شده تا در کشورهای مختلفی ازجمله بلژیک، کانادا، سوئیس و 31 کشور مختلف در آفریقا، به این زبان صحبت کنند.

از طرف دیگر اگر هدف شما از یادگیری یک زبان جدید برای بیزینس، علم و اقتصاد باشد، بدون شک آلمانی گزینه بهتری محسوب می‌شود. بسیاری از نوشته‌های علمی که این روزها در موسسات آموزشی و دانشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ به زبان آلمانی به تحریر درآمده‌اند. آلمان این روزها به عنوان بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا شناخته شده و زبان آن در بسیاری از کشورهای اروپای شرقی هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رابطه زبان آلمانی و فرانسه با فرهنگ

در زمان انتخاب زبان توصیه می‌کنیم حتما به رابطه آن با فرهنگ هم توجه ویژه‌ای داشته باشید. لازم به ذکر است که شما در زمان انتخاب زبان، در واقع فرهنگ را نیز انتخاب می‌کنید. پس حتما انجمن فرهنگی را در نظر داشته باشید. اگر از فرهنگ فرانسوی لذت می‌برید و برای شما هیجان‌انگیز است، حتما زبان فرانسه را انتخاب کرده و برای یادگیری آن اقدام کنید.

بررسی موقعیت‌های شغلی

یکی دیگر از فاکتورهایی که در زمان انتخاب از میان زبان فرانسه و آلمانی باید در نظر داشته باشید، موقعیت‌های شغلی پیش رو است. در صورتی که قصد مهاجرت ندارید، توصیه می‌کنیم بر اساس موقعیت شغلی خود و نیاز آن اقدام به انتخاب در این زمینه بکنید. رشد اقتصادی کشور آلمان و ارتباطات آن باعث شده تا برای ارتقای موقعیت شغلی انتخاب بهتری محسوب شود.

سخن پایانی

زبان‌های آلمانی و فرانسوی این روزها به‌عنوان کاربردی‌ترین و رایج‌ترین زبان‌ها شناخته شده و در سراسر دنیا، میلیون‌ها گویشور دارند. این زبان‌ها جذابیت بسیار زیادی داشته و همین باعث شده تا عده زیادی برای یادگیری آن‌ها اقدام کنند. اگر در شرایطی هستید که باید یکی از این دو زبان را برای یادگیری انتخاب کنید، باید به فاکتورها و عوامل مختلفی در این راستا توجه داشته باشید. در بخش‌های قبلی به صورت کامل به معرفی چند نمونه از موثرترین عوامل پرداختیم تا روند انتخاب برای شما به مراتب ساده‌تر شود.