کاربرد ورق a283 در چیست؟ عوامل مؤثر بر قیمت ورق a283 گرید c چیست؟

ورق A283 نوعی فولاد کم کربن است و به‌عنوان فولاد نرم در صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ورق از انواع ورق سیاه محسوب شده و جزو ورق‌هایی...

ورق A283 نوعی فولاد کم کربن است و به‌عنوان فولاد نرم در صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ورق از انواع ورق سیاه محسوب شده و جزو ورق‌هایی بوده که استحکام متوسطی دارد. ورق A283 دارای استانداردهای متنوعی در ساخت است.

در این مطلب قصد داریم به معرفی ویژگی ها، مزایا و کاربردهای ورق a283 بپردازیم. همچنین نگاهی به قیمت روز و بهترین روش خرید این ورق کاربردی خواهیم داشت. پس اگر به دنبال آشنایی با مشخصات فنی، کاربرد و خرید ورق a283 هستید، ادامه مطلب را از دست ندهید!

 

ورق a283 چیست؟

ورق a283 یکی از انواع ورق های فولادی با درصد کربن کم، استحکام مناسب و شکل پذیری بالا است. ورق a283 عمدتاً از آهن و کربن تشکیل شده و مقادیر کمی از عناصر دیگر مانند منگنز، فسفر، گوگرد، سیلیکون و مس را داراست. بنابراین در گروه ورق آلیاژی قرار می گیرد.

ورق a283 باتوجه به خاصیت خورندگی کمتر نسبت به ورق سیاه st37 ، جهت ساخت مخازن ذخیره سوخت مانند نفت و بنزین نیز کاربرد دارد. از این رو به آن ورق مخزنی نیز می گویند. استفاده از ورق a283 باعث افزایش طول عمر مخازن ذخیره نفت و بنزین و کاهش استهلاک آن‌ها خواهد شد.

خواص ورق a283 گرید c

خواص ورق a283 از جمله مقاومت کششی، شکل پذیری و قابلیت ماشین کاری بسته به گرید آن متفاوت است. به طور کلی ورق a283 دارای استحکام کششی و استحکام تسلیم کمتری نسبت به سایر آلیاژها مانند ورق a516 می‌باشد. با این حال، شکل پذیری و جوش پذیری آن بسیار بالا است.

باتوجه به ویژگی جوش پذیری عالی ورق A283، برای روش‌های مختلف جوشکاری، مانند جوشکاری قوس الکتریکی، جوشکاری گاز و جوشکاری مقاومتی کاربرد دارد. بنابراین آن رابه‌راحتی می‌توان با سایر فولادهای کربنی یا فولادهای کم آلیاژ، با استفاده از تکنیک‌های جوشکاری مناسب جوش داد.

کاربرد ورق a283

به جرأت می توان گفت ورق A283 یکی از پرکاربردترین انواع ورق های فولادی در صنعت ساختمان و تجهیزات است. امروزه بسیاری از لوازم خانگی و تجهیزات کشاورزی به کمک این ورق ساخته می شود. در همین راستا مهمترین حوزه کاربرد ورق A283 عبارتند از:

  • ساخت انواع پروفیل ساختمانی نظیر ناودانی، نبشی و تیرآهن

  • پرکاربرد برای صنایع ساخت و ساخت و ساختمان سازی

  • استفاده از ورق A283 در صنعت لوازم خانگی و ساخت یخچال، لباس شویی و …

  • امکان اسفاده در ساخت دستگاه های صنعتی

  • مناسب برای تجهیزات و اقلام کشاورزی

  • دارای قابلیت کار در ساخت مخازن، آبگرمکن و تانکر

  • استفاده از ورق های A283 در صنعت خودرو نظیر بدنه و شاسی

کارخانه های تولید کننده ورق A283

ورق فولادی a283 با توجه به کاربرد و استفاده بالا، در اندازه‌ها و گریدهای مختلف به‌طور گسترده توسط کارخانه‌های داخل و خارج کشور به تولید و عرضه می‌رسد. کارخانه فولاد مبارکه اصفهان و اکسین اهواز از مراکز اصلی تولید و فروش ورق a283 در کشور هستند.

ورق a283 فولاد مبارکه از ضخامت 4 الی 15 میلیمتر برخوردار است. این ورق ها به‌صورت رول و شیت با ابعاد 1.5 در 6 متر تولید و عرضه می‌شود. قیمت ورق a283 گرید c فولاد مبارکه را می‌توانید به‌صورت تلفنی از کارشناسان آلور فولاد استعلام نمایید.

ورق C Gr A283 فولاد اکسین از ضخامت 8 الی 100 میلیمتر تولید می شود. این ورق ها دارای ابعاد 2 در 6 متر و 2 در 12 متر به بازار عرضه می‌شود. برای دریافت قیمت ورق a283 gr c اکسین و سایر جزئیات و مشخصات این نوع ورق می‌توانید با کارشناسان فروش آلور فولاد تماس بگیرید. همچنین مشاوره رایگان انتخاب و خرید محصول مورد نظر خود را دریافت نمایید.

عوامل مؤثر بر قیمت ورق A283

در بازار آهن آلات در بسیاری از مواقع ورق a283 گرید c با نام ورق سیاه نیز شناخته می‌شود. درنتیجه استعلام قیمت این ورق ممکن است با ترکیب نام ورق سیاه و ضخامت‌ها و ابعاد مختلف آن نیز انجام شود. اگر نگاهی به نمودار قیمت ورق سیاه و ورق A283 بیندازید، تغییرات و نوسانات قیمتی زیادی مشاهده می کنید. چون که فاکتورهای مختلفی در تعیین قیمت اثرگذار است. مهمترین آن ها عبارتند از:

  • قیمت جهانی فلزات ازجمله سنگ آهن و فولاد

  • مشخصات فنی نظیر ابعاد، اندازه و وزن ورق A283

  • تغییر روزانه قیمت دلار و نرخ ارز

  • میزان عرضه و تقاضا در بازار

  • برند تولید کننده ورق آ 283 نیز بر قیمت تاثیر گذار است برای مثال معمولا ورق a283 اکسین از ورق فولاد مبارکه ارزانتر است
  • هزینه های جانبی نظیر بارگیری و ارسال

  • مرکز خرید ورق A283

قیمت ورق a283

بدون شک مهندسان و فعالان حوزه ساخت نگاه ویژه ای به قیمت خرید ورق A283 دارند. بررسی نمودار قیمتی این ورق حاکی از تغییرات و نوسانات هفتگی و روازنه است. علت آن نیز تأثیرگذاری فاکتورهای متعدد بر قیمت ورق a283 است.

  • تغییر قیمت جهانی فولاد، نوسان ارز و دلار به دلیل مسائل اجتماعی یا سیاسی، قیمت تولیدات فولادی را دستخوش تغییر می‌کند.

  • میزان عرضه و تقاضا در بازار آهن آلات عامل تعیین کننده دیگری بر قیمت ورق a283 گرید c است. کاهش عرضه یعنی کم شدن تولید کارخانه و یا واردات و به دنبال آن افزایش تقاضا، بالارفتن قیمت را به همراه دارد.

  • مشخصات فنی ورق a283، هزینه های جانبی مثل انبارداری، ارسال دیگر فاکتورهای مؤثر بر قیمت ورق a283 است.

  • مرکز فروش ورق نیز به دلیل کاهش واسطه، درنظرگیری تخفیف و یا شرایط ویژه ثبت سفارش می تواند در خرید ورق A283 قیمت مناسب مؤثر باشد.

روش های خرید ورق a283

برای خرید ورق A283 روش های مختلفی وجود دارد. خرید حضوری یکی از این روش هاست که درکنار مزایایی مثل مشاهده محصول از نزدیک، محدودیت های زیادی دارد. زمان مراجعه خاص و محدود به ساعت مشخص و ثبت سفارش در تناژ بالا از جمله آن هاست.

یکی از بهترین روش های خرید ورق A283 خرید از شرکت های بازرگانی و تجاری فعال در حوزه آهن آلات است. چراکه هم محدودیت در زمان ثبت سفارش ندارد، هم اینکه در تناژ کم و زیاد می توان خرید کرد. از طرفی دیگر شرکت های معتبر فروش ورق های فولادی، به دلیل کاهش فاصله تولیدکننده و خریدار قیمت مناسبی ارائه می کنند. همچنین امکان مقایسه قیمت، دریافت قیمت لحظه ای و مشاوره خرید را فراهم کرده اند.

چگونه ورق a283 را با بهترین کیفیت و قیمت خریداری کنیم؟

اگر برای خرید ورق a283 به دنبال شرکتی معتبر و تخصصی هستید، ما در آلور فولاد با تعهد و تخصص و با کمال افتخار در کنارتان خواهیم بود. اما چرا آلور فولاد؟ چون آلور فولاد یک مجموعه تخصصی، جوان و با انگیزه برای ارائه بهترین خدمات در زمینه آهن آلات است. چون در سایت آلور فولاد به آدرس www.alverfoolad.com می توانید قیمت روز انواع ورق آهن و ورق آلیاژی مانند: ورق A283 ، ورق a516، ورق st52، ورق st37 و سایر قاطع فولادی را دریافت کنید. همچنین از مشاوره تخصصی رایگان بهره مند شده و سفارش خود را با بهترین کیفیت و قیمت در جای جای ایران تحویل بگیرید.

برای اطلاع از شرایط ثبت سفارش و یا قیمت ورق a283 می توانید با تلفن 88668214-021 تماس بگیرید.

قیمت ورق a283 gr c

 

گزارش
«افق تحلیل» گزارش می‌دهد: