اخذ ویزای تحصیلی آمریکا با بهکار در تمامی مقاطع

پایگاه خبری تحلیلی افق تحلیل آنلاین: تحصیل در آمریکا به عنوان یکی از بهترین روش ها برای ورود و مهاجرت به آمریکا محسوب می شود و ایالات متحده به واسطه...

پایگاه خبری تحلیلی افق تحلیل آنلاین:

تحصیل در آمریکا به عنوان یکی از بهترین روش ها برای ورود و مهاجرت به آمریکا محسوب می شود و ایالات متحده به واسطه بالاترین کیفیت آموزش عالی رکورد دار موسسات آموزشی در رنکینگ جهانی است. تصور اغلب افراد براین است که مسیر تحصیل در آمریکا دشوار است، لذا کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی بهکار در این مقاله تلاش نموده اند اطلاعات جامعی را در اختیار متقاضیان ویزای تحصیلی آمریکا در تمامی مقاطع قرار دهند.

 

انواع ویزای تحصیلی آمریکا

به نقل از گروه مهاجرتی بهکار، اخذ ویزای تحصیلی آمریکا براساس مقطع تحصیلی و حتی رشته موردنظر متفاوت خواهد بود. انواع ویزای تحصیلی آمریکا عبارتنداز:

ویزای تحصیلی آمریکا F-1

برای دریافت پذیرش از مؤسسات آموزشی و دانشگاه‌ های آمریکا شما باید ویزای F-1 اخذ کنید. ا‌گر شما متاهل هستید و ویزای F-1 را دریافت کردید، می‌توانید برای همسر و فرزندان خود جهت دریافت ویزای F-2 اقدام نمایید.

ویزای تحصیلی آمریکا M-1

دانشجویانی که می‌خواهند در رشته‌های فنی و حرفه‌ای در کشور آمریکا تحصیل کنند، باید ویزای‌ M-1 داشته باشند. با داشتن این ویزا به هیچ عنوان مجوز کار به شما داده نمی‌شود. همچنین برای همراهی همسر و فرزندان لازم است ویزای M-2‌ را برای آن‌ها دریافت کنید.

ویزای تحصیلی آمریکا J-1

این ویزای تحصیلی بیشتر برای فرصت مطالعاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به این معنی که شما می‌خواهید بخشی از دوره تحصیلی خود را در آمریکا سپری کنید ولی کشور مبدا شما را از نظر مالی حمایت خواهد کرد. در چنین شرایطی برای همراهی فرزند و همسر باید ویزای J-2 را دریافت کنیم.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی آمریکا

اما موضوع مهمی که اکنون باید به بررسی‌ آن بپردازیم، بحث شرایط دریافت ویزای تحصیلی آمریکا است. پیش از اینکه برای مهاجرت به آمریکا دست به کار شوید، باید بدانید چه شرایطی لازم است و برای ورود به مقطع تحصیلی شما به چه مدارکی نیاز دارید. به طور کلی شرایط دریافت ویزای تحصیلی آمریکا به شرح زیر می‌باشد:

  1. شما باید از یکی از دانشگاه‌ها یا مراکز آموزشی مورد تأیید SEVISنامه پذیرش دریافت کنید. SEVIS برنامه امنیت ملی آمریکا است که مسئول نظارت بر روی ثبت نام دانشجویان خارجی و یا دانشجویان مبادله‌ای می‌باشد. شما باید تأییدیه را از این سازمان دریافت کنید تا مشکلی از نظر قانونی برای دریافت ویزا برای شما وجود نداشته باشد.
  2. باید گواهی تمکن مالی داشته باشید که نشان دهد به مدت یک سال می‌توانید هزینه تحصیل و زندگی خود را تأمین نمایید.
  3. گواهی عدم سوءپیشینه و گواهی سلامت جسم و روان نیز الزامی می‌باشد.
  4. شما باید اثبات کنید که بعد از فارغ التحصیلی حتماً به کشور خود باز می‌گردید.

 

مراحل دریافت ویزای تحصیلی آمریکا

برای دریافت ویزای تحصیلی آمریکا باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. در مرحله اول باید نامه تأییدیه را از برنامه SEVP دریافت کنید.
  2. سپس دانشگاه مربوطه برای شما فرم I-20 را ارسال می‌کند تا مشخص کنید به چه ویزایی نیاز دارید. در این فرم کد SEVIS قرار دارد که شما باید هزینه این کد را بپردازید.
  3. برای دریافت ویزای دانشجویی شما باید به صورت آنلاین فرم درخواست خود را تکمیل نمایید.
  4. سپس وقت مصاحبه بگیرید و به یکی از کشور‌های همسایه مورد تأیید سفارت آمریکا بروید.
  5. بعد از انجام مصاحبه به ایران باز می‌گردید تا پرونده شما بررسی گردد. در صورتی که مورد تأیید قرار گرفته باشید، ‌ایمیلی برای شما ارسال می‌شود که دوباره باید برای دریافت ویزای آمریکا به کشور مصاحبه‌کننده بروید. در چنین شرایطی می‌توانید از خدمات پیکاپ مؤسسات مهاجرتی نیز استفاده کنید.
  6. اما اگر مشکلی در پرونده شما وجود داشته باشد ممکن است با کلیرنس ویزای آمریکا مواجه شوید. در چنین شرایطی باید دلیل کلیرنس شدن را بررسی نمایید و مشکل را برطرف کنید تا دوباره پرونده توسط آفیسر اداره مهاجرت بررسی گردد.
  7. زمانی که ویزا در اختیار شما قرار داده شد، شما باید حداکثر ۳۰ روز زودتر از شروع تحصیل خود به آمریکا وارد شوید، باید بدانید که امکان ورود شما پیش از تاریخ مقرر وجود نخواهد داشت.

دریافت ویزای دانش‌آموزی آمریکا

وقتی در مورد اخذ ویزای تحصیلی آمریکا صحبت می‌کنیم، منظورمان این است که نه تنها دانشجویان بلکه دانش‌آموزان نیز می‌توانند برای تحصیل به کشور آمریکا بروند. دانش‌آموزان نیز باید برای دریافت ویزای دانش‌آموزی آمریکا اقدام نمایند. اما با توجه به اینکه دانش‌آموزان زیر سن ۱۸ سال هستند، حتماً باید برای مهاجرت به آمریکا

قیم داشته باشند. قیم یا باید شهروند کشور آمریکا باشد و یا اقامت دائم آمریکا را به دست آورده باشد. شرایط دریافت ویزای دانش‌آموزی آمریکا به شرح زیر است:

  1. ویزای دانش‌آموزی آمریکا F-1 فقط برای آن دسته از افراد صادر می‌شود که می‌خواهند در مدارس خصوصی ابتدایی تحصیل کنند و برای تحصیل در مدارس دولتی ابتدایی یا شرکت در برنامه‌های آموزشی دولتی، کاربردی ندارد.
  2. اگر شما پذیرش را از دبیرستان‌های دولتی آمریکا دریافت کرده‌اید، فقط ۱۲ ماه فرصت دارید که در مقطع دبیرستان درس بخوانید بنابراین ویزای یک ساله در اختیار شما قرار می‌گیرد. اما برای دبیرستان‌های خصوصی محدودیت زمانی در نظر گرفته نمی‌شود.

کلام آخر

اگر به دنبال یک مؤسسه مهاجرتی معتبر برای دریافت ویزای تحصیلی آمریکا در تمامی مقاطع هستید ما به شما مؤسسه مهاجرتی بهکار را پیشنهاد می‌کنیم. این مجموعه نه تنها در زمینه اخذ ویزای تحصیلی فعالیت دارد، بلکه با اخذ ویزای توریستی آمریکا گروه مهاجرتی بهکار می توانید با اهداف توریستی و گردشگری وارد آمریکا شوید. ما پروسه مهاجرت شما را تحت نظر کارشناسان حرفه‌ای پیش می‌بریم. برای دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان این مجموعه در تماس باشید.