مشارکت بالای مردم در انتخابات جلوی ورود تندروها در مجلس را می‌گیرد

پایگاه خبری تحلیلی افق تحلیل آنلاین: گروه سیاست افق تحلیل‌آنلاین: مشارکت بالای مردم در دور دوم انتخابات چگونه باعث می‌شود که مجلس آینده، مجلسی عاری از تندروی و کشمکش‌های سیاسی...

پایگاه خبری تحلیلی افق تحلیل آنلاین:

گروه سیاست افق تحلیل‌آنلاین: مشارکت بالای مردم در دور دوم انتخابات چگونه باعث می‌شود که مجلس آینده، مجلسی عاری از تندروی و کشمکش‌های سیاسی شود؟

حسین ابراهیمی، فعال سیاسی اصولگرا، درباره این موضوع به «افق تحلیل‌آنلاین» گفت: «درباره انتخابات مرحله دوم مردم شاید تصور کنند انتخابات تمام شده است و تکلیفشان را اداء کرده‌اند اما در مقطع کنونی مرحله دوم کمتر از مرحله اول حساسیت ندارد؛ بنابراین باید برای مردم تبیین شود که در سرنوشتشان بی‌تفاوت نباشند و سعی کنند در شکل‌گیری کامل مجلس نقش ایفا کنند. مرحله اول گذشت اما مرحله دوم حساس است و باید همه مردم همان‌طور که احساس تکلیف در مرحله اول کردند این احساس را حالا هم داشته باشند».

او ادامه داد: «مسئولان استان‌ها و شهرستان‌ها باید حساسیت موضوع را برای مردم تبیین کنند. دور دوم انتخابات در کل کشور پراکنده است و مسئولیتش بر دوش حوزه‌های انتخابیه و علماست و کسانی که برای انقلاب دل می سوزاندند مسئولیت اطلاع‌رسانی به مردم را دارند».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «اگر حساسیت موضوع برای مردم تبیین نشود در آن صورت ممکن است افرادی روی کار آیند که از تخصص و کارآمدی لازم برخوردار نیستند و این خسرانی برای نظام است. حتما ورود افرادی شایسته به مجلس با حضور بالای مردم محقق می‌شود و همه در راستای تحقق این موضوع باید از تمام توانمندی خود استفاده کنند».

ابراهیمی در پایان گفت: «اگر مشارکت مردم در انتخابات بالا باشد جلوی ورود تندروها به مجلس گرفته می‌شود و در مجلس آینده شاهد جنجال‌آفرینی طیفی تندروها نخواهیم بود. مجلس جای کار و خدمت برای مردم است نه دعواهای سیاسی. طیف‌هایی هستند که منافع شخصی، جناحی و گروهی برایشان از منافع ملی مهم‌تر است و مردم باید با حضور بالای خود اجازه ندهند که چنین افرادی وارد مجلس شوند».