۵ ساحل زیبای بندرعباس برای تفریح

پایگاه خبری تحلیلی افق تحلیل آنلاین: بندرعباس یکی از شهرهای جنوبی کشورمان است. این شهر با ساحل‌های بی‌نظیر خود مسافران را از شهرهای مختلف به سمت خود می‌کشاند. ساحل در...

پایگاه خبری تحلیلی افق تحلیل آنلاین:

بندرعباس یکی از شهرهای جنوبی کشورمان است. این شهر با ساحل‌های بی‌نظیر خود مسافران را از شهرهای مختلف به سمت خود می‌کشاند. ساحل در هرکجا که باشد حس خوب به آدم‌ها می‌دهد، شمال یا جنوب فرقی ندارد، فقط زیبایی‌ها و هوای بی‌نظیر آن خوشایند است. شهر تاریخی بندرعباس نیز از سال‌های گذشته موردتوجه گردشگران بوده است و با جاذبه‌های دیدنی و گردشگری خود موردپسند مسافران است. این شهر را با نام‌های زیادی می‌شناسند که برخی از این نام‌ها عبارت‌اند از بندر جرون، بندر کاماراو، بندر کامبارائو و بندر گمبرون. البته لازم به ذکر است که همه این اسامی توسط کشورهای دیگر نام‌گذاری شده بودند و در نهایت، در زمان سلطنت شاه‌عباس صفوی به بندرعباس تغییر نام داده است. برای کسانی که قصد دارند با هواپیما پرواز به جنوب کشور داشته باشند، بهتر است با ساحل‌ها و جاهای دیدنی و تفریحی معروف بندرعباس آشنا شوند. ما در این متن به معرفی پنج ساحل زیبا می‌پردازیم:

 

پارک‌های ساحل بندرعباس

همان‌طور که اشاره شد، در بندرعباس سواحل و بندرهای متعددی وجود دارند که در فصل بهار با عالی‌ترین آب‌وهوا از مسافران میزبانی می‌کنند. گردشگران می‌توانند در کنار ساحل با چادر اسکان داشته باشند و از زیبایی‌های آن لذت ببرند. همچنین از این بندر می‌توانند با لنج یا کشتی خودشان را به جزایر دیگر برسانند.

پارک ساحلی دولت بندرعباس

یکی از پارک‌های ساحلی بندرعباس، پارک ساحلی دولت است، این پارک ساحلی را با نام نخل ناخدا نیز می‌شناسند. پارک دولت محبوبیت زیادی در میان گردشگران دارد و مسافرانی که قصد سفر به بندرعباس را دارند، پیشنهاد می‌شود بساط چادر و کمپ خود را در این پارک ساحلی به پا کنند. با رفتن به این پارک می‌توانند به سمت ساحل نیز بروند و از ماسه‌های گرم ساحل لذت ببرند. پارک نخل ناخدا در شرق بندرعباس قرار دارد و یکی از بهترین پیست‌های کارتینگ در بندرعباس است. اگر کسی به دنبال هیجان و بالا رفتن آدرنالین است، پیشنهاد می‌شود حتماً به این پارک سر بزند. همچنین در این پارک ساحلی مسیر دوچرخه‌سواری نیز تعبیه‌شده است تا مسافران از تماشای آب‌های نیلگون نهایت لذت را ببرند. از امکانات رفاهی این پارک ساحلی می‌توان به کافی‌شاپ، رستوران، کارتینگ، ایستگاه کرایه دوچرخه، پیست اسکی، زمین‌بازی برای کودکان، مسیر پیاده‌روی و زمین فوتبال ساحلی اشاره کرد.

 

پارک ساحلی غدیر

ساحلی مشابه ساحل جزیره هنگام در بندرعباس وجود دارد که با نام پارک ساحلی غدیر شناخته می‌شود. این ساحل بسیار آرام بوده و یکی از زیباترین سواحل جنوب ایران به شمار می‌رود. پارک ساحلی غدیر جزو طولانی‌ترین نوار ساحلی خلیج‌فارس است و دو کیلومتر طول دارد. اینجا با بهترین و کامل‌ترین امکانات توریستی برای خانواده‌ها مناسب است و برای ساعت‌ها می‌توان در این ساحل زیبا سرگرم شد. از تفریحات این ساحل می‌توان به قدم زدن بر روی شن‌های ساحلی اشاره کرد که در این حین می‌توان از زیبایی دریا لذت برد. همچنین آلاچیق‌هایی برای پیک‌نیک تعبیه‌شده‌اند تا گردشگران وعده‌های غذایی‌شان در این قسمت میل کنند. علاوه بر تمامی این‌ها، در ایستگاه کرایه دوچرخه می‌توان به تعداد نفرات دوچرخه کرایه کرد و از زیبایی‌های ساحل لذت برد. در ساحل غدیر جشنواره مجسمه‌های شنی برگزار می‌شود، به مسافران نیز پیشنهاد می‌شود این جشنواره را از دست ندهند. همچنین در این پارک ساحلی امنیت به طور کامل برقرار است و مسافران می‌توانند شب را در این محل سپری کنند. در کنار این ساحل مسافران همراه با دوستان یا خانواده می‌توانند شترسواری را تجربه کنند یا در گروه‌های هشت‌نفره پینت بال بازی کنند که مطمئناً لحظات هیجان‌انگیزی از این سفر به یادگار می‌ماند.

 

6

پارک ساحلی سورو

یکی از معروف‌ترین پارک‌های خانوادگی و ساحلی در بندرعباس پارک سورو نام دارد. این پارک مسافت زیادی ندارد؛ ولی در میان جاذبه‌های ساحلی بندرعباس به محبوبیت زیادی رسیده است. همچنین این ساحل را می‌توان با سواحل جزیره کیش یا قشم مقایسه کرد که در طول پرواز می‌توان زیبایی‌های آن را از بالا تماشا کرد. این پارک شامل مجتمع فرهنگی زیبایی است و برای کسانی مناسب است که به دنبال تفریح هستند. تقریباً می‌توان گفت هر نوع تفریحی که مدنظر گردشگران باشد، در این ساحل پیدا می‌شود. در این مجتمع برای خانم‌ها و آقایان خدمات تفریحی و ورزشی مانند استخر و آب‌تنی تعبیه‌شده است. همچنین درخت‌های نارگیل و نخل در این پارک به وفور دیده می‌شوند. برای تمامی رده‌های سنی در این ساحل امکانات تفریحی در نظر گرفته‌شده است. برخی از امکانات تفریحی در این پارک ساحلی عبارت‌اند از آلاچیق، پلاژ مخصوص بانوان، قایق‌سواری، پیک‌نیک، زمین‌بازی کودکان، بوفه، محل کمپ زدن، بازارچه، فروشگاه و سرویس بهداشتی و رستوران. علاوه بر این‌ها، این ساحل محل مناسبی برای عکاسی است، زیرا چندین المان و تندیس ساحلی در این محل نصب‌شده‌اند و جای مناسبی برای گرفتن عکس‌های یادگاری است.

ساحل عشاق

ساحل عشاق یکی دیگر از زیباترین سواحل بندرعباس است که در حوالی پارک سورو قرار دارد. ساحل عشاق همان‌طور که از اسمش پیداست برای جوانان مناسب بوده و زیبایی بیش از حد طلوع و غروب خورشید موردتوجه گردشگران و مسافران زیادی قرار می‌گیرد. برای عکاسی‌های هنری یا عاشقانه جزو بهترین مکان‌های جنوب کشور است و در طی سال‌های اخیر مسافران برای گرفتن عکس‌های جالب و زیبا راهی بندرعباس می‌شوند و سپس با خرید بلیط هواپیما بندرعباس به تهران به شهر خود برگشته و از این عکس‌های هنری لذت برده و استفاده می‌کنند. با اینکه در این ساحل امکانات رفاهی خاصی وجود ندارد؛ اما زیبایی آن بیشتر از امکانات دیگر موردتوجه گردشگران قرار می‌گیرد.

پارک ساحلی ولایت

پارک ولایت در بلوار صدف بندرعباس قرار دارد. این پارک جزو بهترین سواحل بندرعباس است. مسافران و گردشگران با رفتن به این پارک از زیبایی دریا دوچندان بهره‌مند می‌شوند. این ساحل جزو ساحل‌های شلوغ در بندرعباس است و مردم محلی نیز برای تفریح به این محل می‌آیند. برای دوچرخه‌سواری و اسکیت می‌توان به این ساحل رفت و در مسیر تعیین‌شده لذت برد. لازم به ذکر است که هیچ‌کس به محدوده همدیگر وارد نمی‌شود و با خیال راحت می‌توان اسکیت سواری یا دوچرخه‌سواری کرد. از سایر تفریحات پارک ساحل ولایت می‌توان به وجود آلاچیق اشاره کرد که با تماشای ساحل بی‌نظیر غذا میل کرده و استراحت کرد.

سخن آخر

بندرعباس محبوب دل‌ها و مسافرانی است که از نقاط مختلف و شهرهای متفاوت کشور به سمت آن راهی می‌شوند. این بندر با سواحل دیدنی و بی‌نظیر خود موردتوجه مسافران است و در طول سال، مخصوصاً در فصل بهار از مسافران زیادی میزبانی می‌کند. در این میان، علاوه بر جاهای دیدنی و گردشگری خود چند ساحل تفریحی و گردشگری دارد که بازدید از آن‌ها به گردشگران توصیه می‌شود. در این متن نیز به معرفی چند مورد از این ساحل‌ها پرداخته شد تا با آگاهی کامل به سمت این جاهای تفریحی بروند.