فوری؛ همسان سازی حقوق بازنشستگان اجرا شد | واریز افزایش حقوق بازنشستگان + معوقات فروردین ماه از این هفته

پایگاه خبری تحلیلی افق تحلیل آنلاین: به گزارش پایگاه خبری قاب امروز: سخنگوی دولت روز گذشته افزایش ۳۵ درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی خبر داد. معاون توسعه مدیریت و منابع...

پایگاه خبری تحلیلی افق تحلیل آنلاین:

به گزارش پایگاه خبری قاب امروز: سخنگوی دولت روز گذشته افزایش ۳۵ درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی خبر داد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: هر ساله محاسبات افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی در فروردین ماه انجام می‌گیرد و امسال نیز همین روند ادامه می‌یابد و متناسب با افزایش ۳۵ درصدی دستمزد کارگران، مستمری بازنشستگان نیز به همین میزان افزایش پیدا می‌کند.

به گفته حسن ایزدان، بازرس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران، افزایش مستمری بازنشستگان کارگری تابع قوانین مشخص خود است و می‌تواند از افزایش مزد کارگران شاغل که در شورایعالی کار مصوب شده، بیشتر باشد.

براین اساس مستمری بازنشستگان در فرودین‌ماه مطابق سال گذشته پرداخت شد اما حقوق اردیبهشت بر اساس نرخ جدید اعمال می‌شود و مابه‌التفاوت حقوق فروردین مستمری‌بگیران نیز در اردیبهشت پرداخت می‌شود.

جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و مستمری بگیران اعلام شد .

طبق گفته علی دهقان‌کیا رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران ، حق همسر بازنشستگان به یک میلیون ۴۰۰ هزار تومان خواهد رسید .

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران، در گفتگو با نبض بازار در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در اردیبهشت ماه گفت: افزایش بر اساس مصوبه شورای عالی کار است و بر همین اساس شورای عالی کار برای حداقل دستمزد شاغلین ۳۵درصد در نظر گرفته است و طبق ماده ۱۱۱ قانون همان ۳۵ درصد برای بازنشستگان حداقل بگیر تامین اجتماعی هم افزایش پیدا خواهد کرد و برای سایر سطوح هم ۲۲درصد به اضافه ۶۹۷ هزار تومان در نظر گرفته اند و عین همان هم برای سایر سطوح بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش پیدا خواهد کرد.

علی دهقان‌کیا با بیان اینکه افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی همان ۳۵ و ۲۲ درصداست و تغییر نخواهد کرد، اما در حق مزایا تغییراتی خواهیم داشت، افزود: در دریافت مزایای بازنشستگان تامین اجتماعی با شاغلین یک اختلافی خواهند داشت. در افزایش سایر سطوح یک بخش مربوط به دولت می‌شود، هر چیزی که آنجا افزایش پیدا کند به ما هم تعلق می‌گیرد مثل حق همسر و حق اولاد. آن چیزی که دولتی هست حق همسر ۹۲۰ هزار تومان بوده الان به یک میلیون و ۴۰۰ و حق اولاد هم ۴۲۰ هزار تومان بوده است به ۸۶۹ هزار تومان خواهد رسید.

در مورد حق بن و مسکن بازنشستگان کارگری یک چیزی و تامین اجتماعی هم یک چیز دیگر اضافه می‌شود در این وسط معلوم نیست کدام یک را مدنظر بگیرند. در مجموع یک اتفاقاتی افتاده و قرار شده تا دولت آن را تایید نکرده است ما عدد و رقم اعلام نکنیم. عدد و ارقام هم تا دو سه روز آینده مشخص خواهد شود، این ماه وقتی احکام جدید اعلام شود وحقوق جدید پرداخت شود و این‌ها هم مشخص می‌شود. در اردیبهشت ماه حقوق جدید پرداخت می‌شود و مابه التفاوت فروردین ماه هم در خرداد پرداخت خواهد شد. افزایش بن و حق مسکن بازنشستگان تامین اجتماعی مطرح است که که باید به دولت برود و برگردد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: هر ساله محاسبات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در فروردین ماه انجام می‌گیرد و امسال نیز همین روند ادامه می‌یابد و متناسب با افزایش ۳۵ درصدی دستمزد کارگران، مستمری بازنشستگان نیز به همین میزان افزایش پیدا می‌کند.

به گفته حسن ایزدان، بازرس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران، افزایش مستمری بازنشستگان کارگری تابع قوانین مشخص خود است و می‌تواند از افزایش مزد کارگران شاغل که در شورایعالی کار مصوب شده، بیشتر باشد.

 

گزارش
«افق تحلیل» گزارش می‌دهد: