دست نتانیاهو در مذاکرات رو شد | اسرائیل به دنبال چیست؟

پایگاه خبری تحلیلی افق تحلیل آنلاین: مسئول سابق پرونده اسرای رژیم صهیونیستی در اظهاراتی تاکید کرد: اسرائیل به دنبال آتش‌بس نیست «یارون بلوم» مسئول سابق پرونده اسرای رژیم صهیونیستی اعلام...

پایگاه خبری تحلیلی افق تحلیل آنلاین:

مسئول سابق پرونده اسرای رژیم صهیونیستی در اظهاراتی تاکید کرد: اسرائیل به دنبال آتش‌بس نیست

«یارون بلوم» مسئول سابق پرونده اسرای رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ادعای نتانیاهو در مورد اینکه حماس در مذاکرات جدیت ندارد را قبول ندارد.

یارون بلوم تصریح کرد: ما دیدیم که دو مسئول جنبش حماس به قاهره سفر کردند و این جنبش در تلاش برای رسیدن به آتش‌بس دائم است اما اسرائیل این را نمی‌خواهد.

در روزهای اخیر جنبش حماس و میانجی‌گران مصری و قطری نیز بر این نکته تاکید کرده اند که توافق آتش بس و تبادل اسرا در غزه در دسترس است اما کابینه رژیم صهیونیستی در این زمینه کارشکنی می کند و به دلایلی خواستار عملی شدن این توافق نیست.

با طولانی شدن جنگ در نوار غزه از یک سو و عدم تحقق اهداف از پیش اعلام شده تل آویو در این باریکه از سوی دیگر درگیری‌های لفظی میان مقامات رژیم صهیونیستی تشدید شده است.

ناظران منطقه ای معتقدند نتانیاهو ادامه جنگ علیه غزه را تنها گزینه برای بقای خود در عرصه سیاسی می داند و معتقد است در صورت پایان جنگ برکناری و حتی محاکمه وی به دلیل ناکامی های متعدد در جنگ غزه و دیگر پروند ها، کلید خواهد خورد.

 

گزارش
«افق تحلیل» گزارش می‌دهد: