امروز نخبگان و دانشگاهیان آمریکا هم از حماس حمایت می‌کنند

پایگاه خبری تحلیلی افق تحلیل آنلاین: گروه سیاست افق تحلیل‌آنلاین: هر چه زمان به جلو می‌رود تنفر عمومی در سطح جهان از رژیم صهیونیستی بیشتر می‌شود و حالا دیگر نه...

پایگاه خبری تحلیلی افق تحلیل آنلاین:

گروه سیاست افق تحلیل‌آنلاین: هر چه زمان به جلو می‌رود تنفر عمومی در سطح جهان از رژیم صهیونیستی بیشتر می‌شود و حالا دیگر نه تنها این رژیم در حوزه نظامی بسیار شکننده است بلکه در افکار عمومی بین‌المللی هم هیچ جایگاهی ندارد؛ نمونه‌اش تظاهرات‌های گسترده دانشجویان در آمریکا.

جعفر قنادباشی، تحلیلگر مسائل سیاست خارجی، درباره این موضوع به «افق تحلیل‌آنلاین» گفت: «اعترضاتی که در دانشگاه‌های آمریکا به جنایت‌های صهیونیست‌ها رخ داد مسئله بسیار مهمی بود که پلیس آمریکا هم با معترضان برخورد خشنی داشت. این مسئله نشان می‌دهد صهیونیست‌ها تا چه حد در میان نخبگان حتی آمریکا منفور شده‌اند. اعتراض نخبگان می‌تواند جوامع مختلف را علیه رژیم صهیونیستی به تحرک وادارد و برخورد خشن پلیس آمریکا با این اعتراضات هم همین است که می‌دانند چنین اعتراضاتی می‌تواند جریان راه بیندازد زیرا در شرایطی که رسانه‌ها و شخصیت‌های غربی جایگاه خود را از دست داده‌اند، هنوز دانشگاهیان نزد افکار عمومی مرجعیت دارند».

او ادامه داد: «موضوع دیگر آن است که گرچه در کشورهای غربی سعی می‌شد اخبار واقعی غزه سانسور شود اما به تدریج مردم این کشورها دریافتند که حقیقت ماجرا چیست و در اعتراضات دانشگاهیان در آمریکا دیدیم که ترس آنها دیگر حتی اخراج از دانشگاه یا بازداشت هم نمی‌ترسند. از سوی دیگر نکته بسیار مهم آن است که حالا قشر نخبگانی در آمریکا هم به این باور رسیده است که حماس، گروهی تروریستی نیست و از آن حمایت می‌کنند».

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی همچنین بیان کرد: «دولت آمریکا هم با توجه به تنفر عمومی در سطح جهان از رژیم صهیونیستی قدری با احتیاط عمل می‌کند و به نوعی از حمایت آشکار از این رژیم واهمه دارد؛ مثلا دیدیم که در قطعنامه آتش‌بس، آمریکا رأی ممتنع داد البته باید توجه داشته باشیم که گرچه اختلافاتی میان دولت آمریکا و دولت نتانیاهو وجود دارد اما این به معنای آن نیست که آمریکا پشت رژیم صهیونیستی را خالی کند و دست از حمایت از این رژیم بردارد زیرا مهم‌ترین سیاست آمریکا در منطقه غرب آسیا تأمین امینت رژیم صهیونیستی است».

گزارش
«افق تحلیل» گزارش می‌دهد: