نتانیاهو مسئول شکست مذاکرات آتش بس شد

پایگاه خبری تحلیلی افق تحلیل آنلاین: یک مسئول صهیونیست تاکید کرد که لجاجت نتانیاهو و پافشاری‌اش برای حمله به رفح دلیل شکست توافق تبادل‌اسرا است. یک منبع صهیونیست در اظهاراتی...

پایگاه خبری تحلیلی افق تحلیل آنلاین:

یک مسئول صهیونیست تاکید کرد که لجاجت نتانیاهو و پافشاری‌اش برای حمله به رفح دلیل شکست توافق تبادل‌اسرا است.

یک منبع صهیونیست در اظهاراتی گفت که دلیل شکست توافق تبادل‌اسرا و آتش‌بس در غزه لجاجت بنیامین نتانیاهو و پافشاری او بر مساله حمله به رفح است.

وی در گفت‌وگو با روزنامه نیویورک تایمز تاکید کرد: توافق تبادل اسرا و ایجاد آتش بس نزدیک بود تا با موفقیت انجام شود و دلیل شکست آن لجاجت و پافشاری نتانیاهو برای انجام عملیات در رفح است و همین مساله باعث شد که حماس مواضع تندتری اتخاذ کند تا مانع حمله اسرائیل به این شهر شود.

روز گذشته، بعد از پایان مذاکرات در قاهره درمورد «آزادی اسرای صهیونیست و پایان تجاوزها به غزه» یک منبع مصری گفته بود که اکنون توپ در زمین اسرائیل است.

یک منبع ارشد فلسطینی نیز در گفت‌وگو با المیادین خاطرنشان کرد: نتانیاهو و سران رژیم اشغالگر همواره مذاکرات را با شکست مواجه می‌کنند. نتانیاهو لجباز بوده و به بازگشت اسرا و مطالبات خانواده‌های آن‌ها اهمیت نمی‌دهد و برای تداوم نسل‌کشی‌ها در غزه کشورهای جهان را به چالش می‌کشد.

پیش از این، یو آو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در پی آغاز تخلیه ساکنان از مناطق شرقی رفح با لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا تلفنی گفت‌گو کرد.

گالانت در این گفت‌وگوی تلفنی به آستین گفت که اقدام نظامی در رفح به دلیل مخالفت حماس با پیشنهاد واسطه‌ها برای ایجاد آتش‌بس امری ضروری است.

طبق گزارش هاآرتص، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شد که جنبش حماس هیچ پیشنهادی را نمی‌پذیرد و این امر به معنای آغار حمله نظامی در رفح است.

اخیرا رادیو ارتش اشغالگر گزارش داد که ارتش پیش از حمله زمینی، تخلیه ساکنان مناطق شرقی شهر رفح در جنوب نوار غزه را آغاز کرده است.

گزارش
«افق تحلیل» گزارش می‌دهد: