هرآنچه باید درباره پارک جنگلی گیسوم بدانید

پایگاه خبری تحلیلی افق تحلیل آنلاین:     شهر رشت، مرکز استان سرسبز گیلان است و یکی از بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهرهای شمال ایران به حساب می‌آید. این شهر که...

پایگاه خبری تحلیلی افق تحلیل آنلاین:

 

 

شهر رشت، مرکز استان سرسبز گیلان است و یکی از بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهرهای شمال ایران به حساب می‌آید. این شهر که در نزدیکی دریای خزر قرار گرفته، اطراف آن مناظر و جنگل‌های انبوهی قرار گرفته‌اند که هوش را از سر هر بیننده‌ای می‌برند. شهر رشت از شمال به دریای خزر و بندرانزلی، از غرب به فومن، از شرق به آستانه و از جنوب هم به رودبار می‌رسد. قدم زدن در این شهر و لذت بردن از منظره دل انگیز، باعث شده گردشگران زیادی با اجاره ویلا در رشت، چندروزی را در این منطقه استراحت کنند. البته زمانی که تصمیم به سفر به این شهر پرآوازه کردید، با اجاره ویلا رشت از دیدنی‌های آن غافل نشوید.

پارک جنگلی گیسوم کجاست؟

به هر نقطه از گیلان سرسبز سفر کنید، به یک جاذبه طبیعی بی‌نظیر می‌رسید، پارک جنگلی گیسوم در تالش از جمله این مناظر حیرت‌انگیز و دیدنی هستند.

با عبور از میان درختان سر به فلک کشیده که مثل چتر روی هم پیچیده‎‌اند، به تونلی سرسبز می‌رسید که آخر این تونل به دریای خزر می‌رسد.

منتهی شدن این تونل جنگلی به دریا، شما را به غرق شدن در اعماق رویایی دلربا دعوت می‌کند.

از تهران تا پارک جنگلی گیسوم تقریبا 400 کیلومتر راه است. شما بعد از 4 تا 5 ساعت رانندگی و لذت بردن از جاده سبز، به جنگلی با درختان مرتفع می‌رسید. مساحت جنگل گیسوم به 80 هکتار هم می‌رسد و در آن بیشتر از 70 گونه گیاهی و چندین گونه جانوری وجود دارد. جنگل گیسوم به خط ساحلی شمال هم معروف است. زیرا اینجا جایی است که دریا و جنگل دست در دست هم داده‌اند و با همکاری هم دیدنی ترین خط ساحلی را ایجاد کرده‌اند.

امکانات تفریحی جنگل گیسوم

تنها کافیست عاشق طبیعت باشید. اینجا برای عشاق طبیعت بهترین تفریح خواهد بود. اگر می‌خواهید با خودروی شخصی از این جنگل بازدید کنید، باید بگویم که لذت رانندگی شما در جاده سرسبز و تونل مانندی که با درختانی آسمان خراش پوشیده شده است، دو برابر خواهد شد. کمپ زدن در اطراف جنگل گیسوم و استفاده از تفریحاتی مثل دوچرخه سواری و عکاسی، لذت حضور در این مکان را توصیف نشدنی می‌کند. کمی آن طرف تر، ساحل درخشان و زیبایی نیز قرار دارد که پر از تفریحات آبی است: از جت اسکی گرفته تا قایق سواری و حتی چتر بازی. تفریحات آبی متنوعی در ساحل زیبای گیسوم انتظار حضور شما را می‌کشند.

علاوه بر همه این‌ها، تجربه اسب سواری و تماشای رقص اسبان در کنار ساحل از دیگر سرگرمی های لذت بخشی است که جنگل گیسوم با ساحل زیبای خود تقدیم شما عزیزان خواهد کرد.

4

توصیف هر 4 فصل در تونل جنگلی گیسوم

آگر می‌خواهید 4 فصل بهشتی را در زندگی ببنید، حتما به جاده گیسوم قدم بگذارید.

فصل بهار، هوای مه آلود ، آواز پرندگان و درخت‌های سرسبز و سکوت و سکوت…

همین سکوت و آرامش است که مجبورتان می‌کند چند روزی در این مکان بمانید. البته این را هم در نظر داشته باشید که فصل بهار تمام شهرهای شمالی بسیار شلوغ و پر طرفدار هستند.

پس حتما از قبل اقدام به رزرو ویلا شمال کنید تا با بهترین امکانات چند روزی از زندگی شهری رهایی یابید. برای این کار حتما به سایت‌های مطمئنی مثل سایت شب مراجعه کنید تا با بهترین امکانات اجاره سوئیت یا ویلا در هر کدام از شهرهای شمالی انجام دهید.

در گرمای تابستان همچنان درختان، لباس سبز خود را بر تن دارند. بر خلاف اینکه هوای شمال در تابستان شرجی است اما خوشبختانه در این جنگل به دلیل اکوسیستم جنگل، هوا خنک تر از مناطق دیگر است و خبری از شرجی بودن هوا در این جا نیست. اما برسیم به پادشاه فصل‌ها پاییز. با فرا رسیدن فصل زیبای پاییز، برگ درختان شروع به ریختن می‌کند. زمین پر شده است از برگ‌های نارنجی و قرمز. آنقدر برگ‌ها روی زمین جلوه دلربایی دارند که ممکن است مسیر را گم کنید. صدای خش خش برگ‌ها را زیر پاهایتان حس کنید. نم نم باران، خنکای نسیم پاییزی، مدهوشتان می‌کند. جنگل گیسوم در پاییز کمی خلوت تر از تابستان و بهار است. پس اگر می‌خواهید یک تابلوی نقاشی از پاییز داشته باشید حتما در این فصل به این پارک جنگلی سفر کنید و از بین زیباترین کلبه های جنگلی موجود در وبسایت شب کلبه چوبی مد نظرتان را رزرو کنید.

5

خب رسیدیم به آخرین فصل سال. زمستان سرد. سفید پوشی درختان که مثل لباس عروسی بر تن زمین منظره خاص و یکنواختی را پدید آورده است. جنگل گیسوم در زمستان بسیار خلوت خواهد بود. اگر می‌خواهید در این فصل به پارک جنگلی گیسوم سفر کنید، بیشتر مراقب باشید زیرا که در این فصل به دلیل سرمای زیاد، حیوانات وحشی غذای کمتری گیرشان می‌آید و امکان حمله آن‌ها به چادر گردشگران بیشتر خواهد بود.

ساحل زیبای گیسوم، مقصد رویایی شما

از تونلی سرسبز به ساحلی آرام به نام ساحل گیسوم می‌رسیم. تمام جذابیت گیسوم به دلیل وجود ساحل گیسوم است. میان درختان در هم تنیده، ساحلی از دوردست خودنمایی می‌کند. در این ساحل انواع تفریحات هیجان انگیز مثل اسب سواری، جت اسکی، قایق سواری و.. وجود دارد.

این ساحل، بخشی از دریای خزر در تالش است. منتهی شدن جنگل گیسوم به ساحل، زیبایی آن را متمایز تر کرده است.البته باید گفت این ساحل خیلی تمیز نیست.

در اطراف ساحل گیسوم، یک بازارچه محلی است که در هر ساعت شبانه روز باز است و اهالی آنجا صنایع دستی و محصولات خود را به فروش می‌رسانند. بیشتر اوقات این بازارچه بسیار شلوغ است

ساحل گیسوم یک منطقه تفریحی و اختصاصی هم دارد که با پرداخت هزینه می‌توانید از امکاناتش مثل سرویس بهداشتی، کافی شاپ، سایه بون و انواع بازی های آبی و دریایی استفاده کنید.

6

شرایط اقامت در جنگل گیسوم

جنگل گیسوم با صحنه رویایی‌اش، یک سفر به یاد ماندنی به شما هدیه می‌بخشد. در این مکان به دلیل استقبال بسیاری از مسافران، امکانات خوبی برای اقامت در نظر گرفته شده است. علاوه بر این، انواع بسیار زیادی ویلا و سوئیت با قیمت‌های مناسب و امکانات متنوع در اطراف این جنگل سرسبز وجود دارد. پس خیالتان راحت باشد. اما اگر در ماه‌هایی مثل اردیبهشت یا فصل تابستان به این جنگل سفر می‌کنید، حتما از چند روز قبل اقامتگاه یا ویلا مورد نظر خود را رزرو کنید تا لحظات خوشی را در کنار عزیزانتان داشته باشید. پیشاپیش سفر خوبی را برایتان آرزومندیم.

 

گزارش