اردن هشدار داد | حمله رفح شعله جنگ را برافروخته تر می کند

پایگاه خبری تحلیلی افق تحلیل آنلاین: پادشاه اردن خواستار اتخاذ اقدام بین‌المللی برای ممانعت از وقوع یک «فاجعه جدید» درنتیجه حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح واقع در جنوب نوار...

پایگاه خبری تحلیلی افق تحلیل آنلاین:

پادشاه اردن خواستار اتخاذ اقدام بین‌المللی برای ممانعت از وقوع یک «فاجعه جدید» درنتیجه حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه شد.

دیوان پادشاهی اردن با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که عبدالله دوم، پادشاه این کشور در جریان دیدار با جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در کاخ سفید نسبت به عواقب حمله زمینی رژیم صهیونیستی به شهر رفح که می‌تواند منجر به گسترش جنگ در منطقه شود، هشدار داد.

براساس گزارش خبرگزاری آناتولی، در این بیانیه همچنین آمده است عبدالله دوم در جریان دیدار خود با بایدن هشدار داد که حمله رژیم صهیونیستی به رفح، جایی که ۱.۴ میلیون فلسطینی در نتیجه جنگ غزه آواره شده‌اند، خطر این را دارد که به کشتار تازه‌ای منجر شود.

پادشاه اردن تاکید کرد که پیامدهای حمله زمینی به رفح منجر به گسترش دایره درگیری‌ها در منطقه می‌شود.

ملکه اردن تاکید کرد، غزه نمونه کوچکی از هرج‌ و مرج جدید در جهان و نشانه فروپاشی استانداردهای بین‌المللی و بازگشت این اصل است که بقا برای قوی‌ترین است. او همچنین آمریکا را بزرگ‌ترین حامی صهیونیست‌ها و یک طرف جنگ در غزه دانست.

وی طی این دیدار بر اهمیت تلاش‌های همه‌جانبه برای برقراری آتش‌بس فوری در غزه تاکید کرد.

معاون نخست وزیر و وزیر خارجه اردن امروز (دوشنبه) تاکید کرد که نخست‌وزیر اسرائیل برخلاف ادعاهایش، جنگ غزه را باخته است.

عبدالله دوم و جو بایدن بر پایبندی خود به همکاری و تلاش در راستای حصول آتش‌بس دائمی در غزه و نیز اهمیت تسهیل ورود کمک‌ها به نوار غزه تاکید کردند.

در همین راستا، رئیس‌جمهور آمریکا نقش رهبری اردن در راستای تلاش‌ها برای ارائه کمک‌ها به غزه و نیز تلاش‌های این کشور برای برقراری صلح و ثبات در منطقه را ستود.

پادشاه اردن همچنین بر لزوم توقف خشونت شهرک‌نشینان افراط‌گر علیه فلسطینیان کرانه باختری نسبت به تداوم هتک حرمت مقدسات اسلامی و مسیحی در شهر قدس هشدار داد.

حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به رفح در شامگاه دوشنبه درحالی رخ داده است که پیش از آن جنبش حماس در بیانیه‌ای از موافقت «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی این جنبش با طرح قطر برای آتش‌بس در غزه خبر داد.

طبق سندی که توسط خبرگزاری اسپوتنیک مشاهده شده است، توافقنامه آتش‌بس غزه که توسط جنبش فلسطینی حماس تایید شده است، توقف کامل جنگ را در دومین ماه از لحظه اجرایی شدن آن فراهم می‌کند.