واکنش لاپید به تهدید بایدن | نتانیاهو مقصر است!

پایگاه خبری تحلیلی افق تحلیل آنلاین: رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی گفت تهدیدهای اخیر رئیس جمهور آمریکا درباره عدم ارسال سلاح به این رژیم نتیجه مدیریت شکست خورده کابینه بنیامین نتانیاهو...

پایگاه خبری تحلیلی افق تحلیل آنلاین:

رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی گفت تهدیدهای اخیر رئیس جمهور آمریکا درباره عدم ارسال سلاح به این رژیم نتیجه مدیریت شکست خورده کابینه بنیامین نتانیاهو است.

«یائیر لاپید» رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در اظهاراتی تصریح کرد: اسرائیل نیازمند معامله‌ای است و ما باید در قاهره برای بازگرداندن اسرا اقدامی انجام دهیم. 

رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد که در صورت ورود ارتش اسرائیل به مناطق مسکونی در رفح، آمریکا از ارائه اسلحه و توپخانه به اسرائیل خودداری خواهد کرد.

لاپید تاکید کرد: اگر«بنی گانتس» و « گادی ایزنکوت» در کابینه نبودند ما دوره نتانیاهو، «بن گویر» و «بتسلئیل اسموتریچ» را پشت سر گذاشته بودیم. 

به نوشته روزنامه عبری‌زبان معاریو، وی گفت: به نتانیاهو پیشنهاد شبکه امنیتی را دادم اما او اقدام به معامله نکرد زیرا او زندانی دو دیوانه یعنی بن گویر و اسموتریچ است.

لاپید افزود: تهدید بایدن مبنی بر عدم ارائه سلاح به ما، نتیجه مدیریت شکست خورده کابینه نتانیاهو است.

وی تصریح کرد: خشونت در قبال خانواده‌های اسرا امری نابخشودنی است و پلیس باید اعتراضات خانواده‌ها و رنج آنها را مهار کند.

«جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا به تازگی در اظهاراتی ضمن اعتراف به اینکه رژیم صهیونیستی برای کشتار غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه از بمب‌های ساخت آمریکا استفاده کرده، مدعی شد که این رژیم هنوز در رفح از خط قرمز که همان ورود به مناطق پر از جمعیت است، عبور نکرده است.

وی تاکید کرد، در صورتی که نخست وزیر رژیم صهیونیستی دستور حمله گسترده به شهر رفح را صادر کند، آمریکا ارسال برخی محموله‌های تسلیحاتی خود به اراضی اشغالی را متوقف خواهد کرد.

گزارش