سفر هیأت امنیتی رژیم صهیونیستی به قاهره

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری افق تحلیل، رسانه‌های رژیم صهیونیستی بامداد سه‌شنبه از سفر هیأتی امنیتی از این رژیم به قاهره در آینده نزدیک خبر دادند. وبگاه عبری «واللا نیوز»...

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری افق تحلیل، رسانه‌های رژیم صهیونیستی بامداد سه‌شنبه از سفر هیأتی امنیتی از این رژیم به قاهره در آینده نزدیک خبر دادند.

وبگاه عبری «واللا نیوز» طی گزارشی در این‌باره نوشت که هیأتی متشکل از «دیوید بارنیع» و «رونن بار» سران سازمان‌های موساد و شاباک برای دیدار با «ویلیام برنز» رئیس سازمان جاسوسی سیا به مصر سفر می‌کنند.

بر اساس این گزارش، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با سفر این هیأت به قاهره برای گفتگو درباره توافق مبادله اسرا با حماس، موافقت کرده است.

پیش از این، یک مقام آمریکایی از احتمال حصول توافق میان رژیم صهیونیستی و حماس در اوایل هفته جاری میلادی در زمینه آتش‌بس و آزادی اسرای صهیونیست باقیمانده خبر داده بود. (جزئیات بیشتر)

باوجود گذشت ۱۲۸ روز از جنگ علیه غزه و افزایش تلفات ارتش رژیم اسرائیل که موجب عقب‌نشینی گردان‌ها و تیپ‌های نظامی شده، نتانیاهو از چند روز گذشته با رد شروط حماس برای آتش‌بس  مدعی شده که حمله زمینی را تا رفح ادامه داده و ظرف ۲ هفته آینده عملیات در این شهر جنوبی غزه را آغاز خواهد کرد.

با این حال، «أسامه حمدان» از رهبران جنبش حماس با تأکید بر اینکه هر توافقی که شامل توقف حملات به غزه نباشد، خواسته‌های ملت فلسطین را محقق نمی‌کند، گفت که پاسخ تل‌آویو به پیشنهاد پاریس، فقط موانعی ایجاد کرده است که هیچ کمکی به حصول توافق نمی‌کند.

پایان پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

گزارش
«افق تحلیل» گزارش می‌دهد: