حتی اسرائیل‌ هم اذعان می‌کند که ایران ابرقدرت منطقه‌ای است

پایگاه خبری تحلیلی افق تحلیل آنلاین: گروه سیاست افق تحلیل‌آنلاین: حمله ایران به اراضی اشغالی باعث شده است که رژیم صهیونیستی در ضعیف‌ترین حالت خود قرار بگیرد زیرا بر همه...

پایگاه خبری تحلیلی افق تحلیل آنلاین:

گروه سیاست افق تحلیل‌آنلاین: حمله ایران به اراضی اشغالی باعث شده است که رژیم صهیونیستی در ضعیف‌ترین حالت خود قرار بگیرد زیرا بر همه دنیا ثابت شد اقتدار این رژیم پوشالی است.

سید حسین نقوی حسینی، تحلیلگر مسائل سیاست خارجی، درباره این موضوع به «افق تحلیل‌آنلاین» گفت: «من سخنان نماینده رژیم صهیونیستی، نماینده آمریکا و نماینده روسیه در سازمان ملل متحد را شنیدم و یک نکته مشترکی میان همه سخنان آنها دریافتم؛ آنکه جمهوری اسلامی ایران یک کشور پرتوان، قدرتمند در منطقه است و تسلط کاملی بر منطقه دارد. حتی نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل اعتراف کرد که ایران یک ابرقدرت منطقه‌ای محسوب می‌شود و اسرائیل به تنهایی توان مقابله با آن را ندارد».

او ادامه داد: «ایران با عملیات اخیرش علیه رژیم صهیونیستی نشان داد در اوج قدرت قرار دارد و می‌تواند با هر نوع تهدیدی مقابله کند. تهاجم اخیر ایران یک پاسخگویی مشروع به حمله اسرائیلی‌ها بود و نماینده روسیه در سازمان ملل هم به این نکته اشاره کرد زیرا وقتی یک رژیم به کنسولگری یک کشور که به نوعی خاک آن کشور محسوب می‌شود، حمله می‌کند طبیعی است که حق دفاع برای کشور مورد حمله، وجود دارد و ایران هم از این حق به بهترین شکل ممکن استفاده کرد».

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی، همچنین بیان کرد: «موضع ایران در حوزه فلسطین و سرزمین‌های اشغالی روشن است و رهبر انقلاب اسلامی و رئیس‌جمهور هم گفته‌اند که ما از غزه حمایت می‌کنیم. به همین دلیل حمله اخیر ایران به رژیم صهیونیستی به صورت غیرمسقتیم بر جنگ غزه هم تأثیر می‌گذارد و در ادامه مسیر به نظر می‌رسد حامیان رژیم صهیونیستی فشارها را بر این رژیم افزایش می‌دهند تا جنگ غزه به پایان برسد».

نقوی حسینی در پایان گفت: «جمهوری اسلامی در حمله به رژیم صهیونیستی یک کار مثبت مهمی هم انجام داد؛ آنکه قدرت گروه‌های مقاومت را بر همه دنیا ثابت کرد زیرا نشان داد تا اینجای کار مقابله با اسرائیل صرفا از طریق گروه‌های مقاومت بوده و اگر خود ایران بخواهد مستقیما وارد عمل شود، وضعیت به کلی متفاوت می‌شود».

گزارش
«افق تحلیل» گزارش می‌دهد: