هشدار نماینده دموکرات در مورد رویارویی احتمالی آمریکا و روسیه

گروه بین‌الملل خبرگزاری افق تحلیل، یکی از نمایندگان دموکرات در مجلس سنای آمریکا ادعا کرده است که طرح‌های پوتین برای جنگ با اوکراین می‌تواند زمینه ساز رویارویی مستقیم این کشور...

گروه بین‌الملل خبرگزاری افق تحلیل، یکی از نمایندگان دموکرات در مجلس سنای آمریکا ادعا کرده است که طرح‌های پوتین برای جنگ با اوکراین می‌تواند زمینه ساز رویارویی مستقیم این کشور با آمریکا شود.

به گزارش سی‌ان‌ان، کریس مورفی، نماینده دموکرات در مجلس سنای آمریکا در باب مواضع کنونی پوتین در مورد اوکراین هشدار داده است و از لایحه کمک‌های خارجی به کی‌یف جهت تداوم جنگ این کشور با روسیه حمایت و عنوان کرده که امیدوار است، این طرح در مجلس با شکست مواجه نشود تا شرایط برای حمایت مالی از اوکراین در برابر روسیه فراهم شود.

مورفی گفته است: بیایید واضح بگوییم، پوتین قصد شکست اوکراین را دارد و در این رابطه برنامه‌هایی را هم برای کشورهای ناتو اروپا دارد. وی با اشاره به این موضوع عنوان کرد: این اقدامات روسیه، آمریکا را مستقیما به رویارویی با پوتین می‌کشاند و رویارویی دو قدرت هسته‌ای با یکدیگر یک فاجعه است.

سناتور آمریکایی در حالی ادعاهای مذکور علیه روسیه را مطرح کرده است که جنگ بین روسیه و اوکراین به دومین سال خود نزدیک می‌شود. پوتین عملیات نظامی ویژه در اوکراین را در تاریخ فوریه سال ۲۰۲۲ آغاز کرد و در تمام این دوران اوکراین از حمایت کشورهای اروپایی و آمریکا برخوردار شد.

در چنین شرایطی آمریکا روند ارائه کمک‌های اقتصادی و نظامی به اوکراین را ادامه داده است. اقدامی که انتقاد پوتین و دیگر مقامات روسیه را برانگیخته است. پوتین در جریان مصاحبه با فاکس نیوز گفته بود که روسیه برای مذاکرات صلح با اوکراین آماده است و بارها عنوان کرده بود هرگز گزینه مذاکره با اوکراین را رد نمی‌کند.

پایان پیام/م



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

گزارش
«افق تحلیل» گزارش می‌دهد: